vrijdag, januari 25, 2008

Misleid(erschap)

In een bui van opruimingswoede vond ik nog een merkwaardige foto, gepubliceerd in het Nieuwsblad van enkele weken geleden.
De foto op zich is geen voorbeeld van grote kunst. Je ziet de Guy, kersvers premier van een interimregering, afstand nemen van José Socrates, voorzitter van de EU.
Of met andere woorden: hij lijkt het voor bekeken te houden, nadat ze juist een goeie mop uitgewisseld hebben.



Maar voor de zoveelste keer zet een foto mij op het verkeerde been.
Want de 'ondertiteling' oftewel 'de tekst onder de foto' is= Portugees premier en EU-voorzitter José Socrates (r) verwelkomt Guy Verhofstadt bij het begin van de Europese top.)

Die combinatie van 'de foto' en 'de tekst' deed me spontaan denken aan Toon Hermans'definitie van een ober: dat is iemand die onder 't weglopen zegt dat ie eraan komt!

Labels:

5 Reacties

At vrijdag, januari 25, 2008, Blogger Elsje said...

LOL!
Mij doet het denken aan van die apen, ik meen bavianen, die indruk maken op hun soortgenoten door ze hun kont toe te keren :-)

 
At zaterdag, januari 26, 2008, Blogger Nagolore said...

Mooie foto om tekstballonnetjes bij te zetten....
(Ik zal er eens over denken.....)

Kandidaten, waag het erop...!

 
At zaterdag, januari 26, 2008, Blogger Julia said...

Haha Hoe krijgen ze het voorelkaar om die foto erbij te zoeken of had dan tenminste de tekst aangepast toch ?:)

 
At zaterdag, januari 26, 2008, Blogger Vrijdenker said...

Het Nieuwsblad heeft het verkeerd voor! Die foto werd genomen toe Socrates zei: "Dat de kiezers moesten weten hoe we met hun voeten aan het spelen zijn, ze zouden er niet kunnen om lachen" En meteen schoten beiden in een gulle lach!

 
At zondag, januari 27, 2008, Anonymous Anoniem said...

Een goede voor een cursus of workshop over fotobijschriften ;-)

 

Een reactie posten

<< Home