dinsdag, februari 12, 2008

Meester André had geen gelijk!

Vandaag eens een cursiefje uit de oude doos:
Ik ben in de war.
Je zou voor minder wanneer 'zekerheden in het leven' plotseling op de helling komen te staan.

Ik herinner me nog de lessen biologie in het zesde leerjaar.
Meester André hield ervan alles zo didactisch mogelijk voor te stellen, in de hoop dat zijn leerlingen het dan beter zouden onthouden. (wat helaas niet vele gevallen niet zo was)
Op die bewuste dag wou hij 'biologie' koppelen aan 'filosofie'.
Het thema van de les was immers:
'Wat was er het eerst: de kip of het ei'.
Zijn mening was duidelijk: de kip was er eerst.

Om dat te demonstreren, haalde hij uit zijn auto een grote bruine doos, waaruit hij een grote bruine kip tevoorschijn toverde.
Vervolgens vertelde hij meer dan een uur over alle aspecten van het kip-zijn.
Op het einde van de les gaf meester André een brief mee voor de ouders, waarin hen gevraagd werd
een kip te adopteren.

Helaas, ik heb van de les niet zoveel meer onthouden, behalve ... het feit dat elke kip maximaal twee poten heeft.
Ik schrijf 'maximaal' omdat mogelijks ook in de kippenwereld sprake kan zijn van 'kippen met ernstige motorische beperkingen'.

Ik ben in de war.
Deze morgen rij ik met de wagen, richting Colruyt.
Ik wil er kippenfilets kopen.
En wat zie ik tot mijn grote verbazing op de parking van een ander grootwarenhuis staan?
Een reclamebord met de melding: 'Kip met vier poten'.

Toch niet goed genoeg opgelet bij meester André?

Het raadsel ontraadseld!!!

Bestellingen mogen altijd via e-mail doorgegeven worden!!

Labels:

17 Reacties

At donderdag, maart 17, 2005, Anonymous Anoniem said...

Bedankt voor het aanleggen van de link naar onze site, dat is prima in
orde.
De kip met 4 poten vind ik ronduit grotesk, maar dat terzijde.
Wij hopen dat u weblog een glansrijke loopbaan tegemoet gaat.

 
At zondag, oktober 15, 2006, Blogger AnJoyMe said...

Leuk dat je mijn weblog hebt bezocht. Natuurlijk nodigt dat uit tot een tegenbezoek, en dat was een positieve verrassing. Erg de moeite waard. Ik zal een link naar jouw weblog op mijn site aanmaken.
Groet, AnJoyMe

 
At zondag, oktober 15, 2006, Anonymous Anoniem said...

Wij hebben hebben ooit adoptiekippen gehad. Ze moesten uiteindelijk weg omdat de buren er last van hadden. Zo gaat dat als je geadopteerd bent.

 
At zondag, oktober 15, 2006, Anonymous Anoniem said...

D'r was er onlangs eentje in het nieuws met 3 poten, maar vier ...
Zouden 't Siamese kippen zijn?

 
At zondag, oktober 15, 2006, Anonymous Anoniem said...

Ik zat al te denken aan foutjes bij het genetisch manipuleren enzo. Dan was ik daar mooi aan voorbij gereden...

 
At zondag, oktober 15, 2006, Anonymous Anoniem said...

Q: En hoe smaken die kippen met 4 poten?
A: Ik zou het niet weten, ik heb er nog geen te pakken gekregen...

 
At zondag, oktober 15, 2006, Blogger Julia said...

Jij hebt vast een extra paar ogen op je achterhoofd ,Waar vind je dat toch allemaal ??:)

 
At dinsdag, oktober 17, 2006, Anonymous Anoniem said...

Wij kopen regelmatig kippen met 4 poten :-)

en de boom heeft zich vergist. of ik?

 
At donderdag, oktober 19, 2006, Blogger Jan Verhulst said...

Leuk stukje Bart!

 
At dinsdag, februari 12, 2008, Anonymous Anoniem said...

Wij adopteren iedere week tien of twintig eieren.

 
At dinsdag, februari 12, 2008, Blogger Blue said...

poten/billen, is dat hetzelfde? :-)
in mijn geval niet....

 
At dinsdag, februari 12, 2008, Anonymous Anoniem said...

Mijn eeuwige dank!

 
At dinsdag, februari 12, 2008, Blogger jana said...

Ik zie me eeneens tussen je linkjes staan.
Merci!

 
At dinsdag, februari 12, 2008, Blogger pierre du coin said...

Prachtig hoe jij uit zo'n alledaagse dingen als reclameblaadjes of borden zo'n leuke posts kan bedenken!

 
At woensdag, februari 13, 2008, Anonymous Anoniem said...

hihi mn oma, met een borreltje op, beschuldige mn opa ook ooit eens van diefstal uit de pan. want waar waren die 2 andere kippepoten ?!! hahaha ; )

 
At woensdag, februari 13, 2008, Anonymous Anoniem said...

Ik heb onlangs zelfs poten zonder kip gekocht. Faut le faire! ;-)

 
At woensdag, februari 13, 2008, Blogger Elsje said...

kippenbillen? daar krijg ik onfrisse associaties bij. doe mij maar een stukkie filet dan, of een pootje. desnoods een vleugeltje. en voor een kippenlevertje ben ik ook wel in. maar daarna houdt het toch wel op.

 

Een reactie posten

<< Home