zondag, november 08, 2009

Saaiste beroepen ter wereld

Enkele dagen in Londen vertoeven is meer dan genoeg om in contact te komen met de saaiste beroepen ter wereld! Wie dacht dat de Jomme Dockx'en van deze wereld, de classificeerders in allerlei openbare instellingen, te beklagen waren- zit er helemaal naast.

De top 3 van de Big Town-allersaaiste-beroepen

1.Suppoost in het British museum - het grootste Londens museum dat 13 miljoen objecten herbergt!

Het zal je leven maar zijn. Van 's morgens vroeg tot 's avonds laat in zaal 55 plaats nemen, dit op een oncomfortabele manier. Voor u starend. Ik zag suppoosten die in een kleine agenda bezig waren reproducties te maken van het schilderij waar ze uren lang moeten naar staren.

Anderen waren al eens content dat een bezoeker té dicht bij een meesterwerk kwam te staan, zodat ze even hun stoel konden verlaten om die toerist de levieten te lezen.
Neen, veel levensvreugde ontdekte ik niet op de gezichten van deze bewakers.


Maar voel je het toch kriebelen om te solliciteren voor deze job, hier vind je de functiebeschrijving. Succes!

2. Deuropeners bij Gucci, Chanel, Voulton, ...

Je hebt zo van die winkelstraten volgestouwd met luxe winkels. Fascinerende vitrines met het mooiste van het mooiste - zonder enige prijsindicatie. Toch even binnengluren: aan de deur staan steevast 1 of 2 mannen in maatpak. Klaar om de deur voor u te openen. Of liever: wachtend op die éné klant die de stap durft te wagen. Veel dagen is het wachten op Godot.

Wat zouden die mannen in maatpak thuis vertellen over hun werkdag?:)

3. Wachters bij Buckingham Palace

Aangekondigd als één van de attracties in Londen: het wisselen van de wacht. Mannen met berenmutsen voeren er dagelijks hun nummerke op. 45 minuten lang. Een schouwspel. Maar wat gedacht van de eenzame wachters die de dag door post vatten aan het huisje van The QUeen. Ze nemen plaats in hun abri, en doen niets anders dan 50 meter naar links te marcheren, daarna weer 50 meter naar rechts. Eindeloze keren na elkaar.

De zin ervan snap ik niet: enfin, 't is alvast goed tegen de opkomende koude of tegen de verkramping van de spieren.


PS misschien kan je deze lijst van saai-igheden verder aanvullen?

Labels: ,

12 Reacties

At maandag, november 09, 2009, Anonymous Frank said...

Ben blij dat mijn job nog enige variatie bied als ik dat zo lees. Dit zijn niet echt baantjes voor ADHD mensen. ;-)

 
At maandag, november 09, 2009, Anonymous Wim said...

Om Frank bij te treden, het zijn geen jobs die ik zou kunnen doen. Wat moet dat saai zijn om dat jaar in jaar uit te doen.

 
At dinsdag, november 10, 2009, Anonymous merel said...

en toch ... om iets anders te zeggen ... er moeten ook mensen zijn die deze job doen ....

 
At dinsdag, november 10, 2009, Blogger Nagolore said...

Ik heb eens 'n paar uren 'toiletmeneer' gespeeld....
'ensaaidatdawas....'

 
At woensdag, november 11, 2009, Blogger bl@nkie said...

Wat heet saai? ;-)

 
At woensdag, november 11, 2009, Blogger wim22 said...

Pfff, dat is niets voor mij.
Een van de saaiste dingen die ik ken, is mijn 25m lange oprit in klinkers afspuiten met de hogedrukreiniger. Een karwei dat blijijijijijft duren...

 
At maandag, november 16, 2009, Anonymous ElsElisa said...

Bibliothecaris zijn is er alvast NIET bij! (Ook al denken er dat velen misschien.)

Na ja inderdaad, wat heet saai? Hangt van je interesses en je eigen dynamiek of engagement af, niet?

 
At dinsdag, november 24, 2009, Anonymous Regine said...

en wij maar klagen dat we niet weten wat eerst gedaan, dat we overuren moeten kloppen en dat de dagen voorbij vliegen.. mijn keuze is toch vlug gemaakt hoor8 Ik blijf waar ik ben en alle overdrukke dagen en momenten neem ik er dan maar bij zeker.

 
At donderdag, november 26, 2009, Blogger Pink Lady said...

Toch redelijk nutteloze jobs precies! Ik heb eens een nachtje gewerkt in de VIP room op de Nekka-nacht en dat was wreed saai! Zeker omdat dat helemaal geen VIPs waren, maar KBC-genodigden! Een mens zo misleiden...

Jaja cursief huigje, I'm back!

 
At vrijdag, november 27, 2009, Blogger Ingelien said...

Van saaie beroepen lijken er veel te zijn.Vooral als jij ze begint op te sommen.(een neen geen één van deze beroepen spreekt me aan)
Het lijstje aanvullen zou ik kunnen maar een saai beroep is ergens persoonlijk.Zo kan iemand van hetzelfde beroep heel erg houden terwijl een ander persoon het haat en erg saai vindt.
Ik wil alleen toevoegen dat het meer dan erg moet zijn je beroep saai te vinden.Je vertoeft daar tenslotte vele uren...

 
At maandag, december 07, 2009, Blogger Terrebel said...

Verreweg de meeste kantoormensen leveren twee uren per dag daadwerkelijk werk af en doen daarnaast weinig anders dan hun e-mail inbox sorteren, grafiekjes van een andere achtergrondkleur voorzien, hun profielpagina op internet bijwerken, telefonisch met de partner overleggen wat er die avond gegeten dient te worden en naar het toilet gaan. Op een werkdag gaat kantoormensen bijna twee maal zo vaak naar het toilet dan op dagen dat ze thuis zitten. Waarschijnlijk uit pure verveling.

Ik kan het weten, na 14 kantoorbaantjes gehad te hebben, verspreid over 17 jaar.

 
At dinsdag, december 15, 2009, Anonymous Dorine said...

I dare say.. dat bv. straatveger of vuilnisophaler in geen enkel land een interessant beroep is!

 

Een reactie posten

<< Home