donderdag, juli 23, 2009

Relaties onder druk

Op de dag dat ik dit 's morgens lees bij het ontbijt, ontdek ik volgend citaat in het boek dat ik aan het verslinden ben:


"Hij kon nu ook zijn aandeel in het geheel overzien, ja zelfs erkennen dat hij door zijn voortdurende afwezigheid en een groeiend gebrek aan belangstelling voor wat er in haar leven belangrijk was, het grootste deel van de schuld droeg. Als je van schuld kon spreken. Een stukje van de weg legde je samen af. Daarna konden de wegen uiteengaan, zo geleidelijk en onmerkbaar, dat wat er gebeurd was pas duidelijk werd als het te laat was. En op dat moment was je al buiten bereik voor elkaar."

Uit 'De vijfde vrouw' van Henning Mankell

Labels:

3 Reacties

At vrijdag, juli 24, 2009, Blogger Frank said...

Je vraagt je af of sommige mensen nog moeite doen voor een relatie als het even wat zwaarder wordt. :-/

 
At maandag, juli 27, 2009, Anonymous elly said...

Ik vind het al heel wat als iemand tot de conclusie komt hoeveel 'schuld' hij/zij zelf aan het mislopen van de relatie heeft.
Het is veel makkelijker de ander de schiuld te geven.
Bedankt voor je bezoekje.

 
At zondag, september 27, 2009, Anonymous Henry aka ... said...

Ja idd... het lijkt er inderdaad erg op dat scheiden heel gewoon aan het worden is. Vroeger was er schaamte en bleef je bij elkaar voor de kinderen.. Als ik naar mijn vrienden kijk en kennissen dan heeft ongeveer een derde al iets dergelijks achter de rug of zit er net in. tjahhh...

 

Een reactie posten

<< Home