woensdag, januari 24, 2007

The end en the beginning

Volgens het internet heb ik bij het begin van dit cursiefje nog 836.471.886 seconden te leven.

http://www.deathclock.com/ doet voor mij namelijk de klok stilvallen op 28 juli 2033. Dan heb ik de gezegende leeftijd van 74 jaar bereikt. En wie aandachtig mijn cursieve vertelsels heeft gelezen, zal moeten beamen dat ik een mooie plaats gekozen heb om mijn hoofdje neer te leggen. Alhoewel, ik voorzie een praktisch probleem. Omwille van de gewichtloosheid op Mars, want daar zal ik me bevinden zal mijn hoofd wel altijd ergens in beweging blijven.

Op de aarde zal het dan ‘hot summer’ zijn. Ook dat valt dus best mee, net als het feit dat mijn eega en ik vóór mijn heenreis naar de Rode Planeet een repatriëringsverzekering hebben afgesloten. Ik hoop dat we alle kleine lettertjes van het contract gelezen hebben – zodat ik toch niet voor eeuwig en altijd doelloos blijf rondzweven ergens in de melkweg.
Misschien is er één of andere amateur-sterrenkijker die me per ongeluk aanziet als een nieuwe ster. Daarmee zou ik me wèl kunnen verzoenen.

Nadat ik tot tweemaal toe gestoord werd in het schrijven van deze tekst, is de deathclock doodgewoon verder blijven tikken. Nu nog maar 836.471.569 seconden meer.

Dus wil ik ook nog iets te weten te komen van het begin van mijn leven, dan zal ik me moeten spoeden. Gelukkig is er
http://users.pandora.be/gad/re/engels.html die je in een tijdsbestek van amper 10 seconden (en wat is 10 seconden vergeleken met de 836.471.579 seconden die er nog resten?) hét enige waarheidsgetrouwe antwoord geeft op de boeiende vraag: “Wie was je in je vorig leven?”.
De antwoorden zijn ronduit fascinerend.
Ik ben ergens geboren op de plaats waar momenteel het Noord-Oosten van de United States zich bevindt.Dat is even schrikken dat ik nu in het land van George Bush Jr ergens beenderen heb laten liggen. Ik mag er niet aan denken.
Die geboorte zou omstreeks 1025 plaatsgevonden hebben.
Mijn ouders zullen zich ook een hoedje geschrokken hebben bij de geboorte: ik ben dan namelijk een meisje.
Enige troost voor hen was mogelijks het feit dat dit meisje heel handig was én haar kost verdiende met het beroep van mecanicien.

Ik weet nu mijn ‘roots’.
Ik weet nu mijn ‘destiny’.

Ik ga de avond afronden met een glaasje Pomerol.
Ik hef het glas op de komende 836.471.012 seconden.


Hoe zit het met jullie 'roots' en 'destiny'?

17 Reacties

At woensdag, januari 24, 2007, Blogger Elenchi said...

Lesson, that your last past life brought to present:
You fulfill your lesson by helping old folks and children. You came to that life to learn to care about weak and helpless.
>> Het is nog waar ook. Eindelijk nog een extra antwoord op de vraag waarom ik ooit aan de studie 'Psychologie' begonnen ben :).

Ik zal sterven op maandag 12 december 2061, dus ik heb nog 1 731 897 174 seconden te gaan. Ik zal 78 worden. Daar kan ik mee leven :).

 
At woensdag, januari 24, 2007, Blogger Maxentia de Beauvais said...

ik word 94 volgens je machien, ik was er nochtans altijd van overtuigd dat ik minstens 100 zou worden. en in m'n vorige leven een spirtuele begrafenisondernemer in Polen. Kan zijn

 
At woensdag, januari 24, 2007, Anonymous Anoniem said...

Haha, ja, geweldig. De Death Clock kende ik al. Ik vind het wel sneu dat mijn lief in 2038 gaat en ik pas in 2063 ;-)

Wel zijn we beiden warrior of fisherman geweest, en allebei man, en allebei in dezelfde streek geboren rondstreeks dezelfde tijd. Ik mag dan graag fantaseren dat we daarnaast óók nog homo waren :-)

 
At woensdag, januari 24, 2007, Blogger pierre du coin said...

Dat van de Death Clock heb ik maar laten passeren. Ik weet wel dat daar wel een formule met de gemiddelde leeftijd in verwerkt hebben maar zie dat daar om een of andere reden staat dat ik 2008 of zo moet gaan. brrr
Wat mijn verleden betreft was zo rond 1250 een herder/visser/houthakker in Noord-Engeland. Dolletjes

 
At woensdag, januari 24, 2007, Anonymous Anoniem said...

Als roker heb nog 39 jaar te gaan en rond 900 ben ik al eens in Noord-Indië geboren als ... schrijver en filosoof.

 
At woensdag, januari 24, 2007, Blogger Sana follia said...

Nog 46 jaar tegoed op deze aardbol. Als man geboren rond 1550 in Mongolië. Mijn beroep chemist, alchemist en brouwer van gif.

 
At woensdag, januari 24, 2007, Anonymous Anoniem said...

74? Da's ook niet oud. Kom je onder een auto terecht?

 
At woensdag, januari 24, 2007, Anonymous Anoniem said...

Ik durf niet te kijken hoor. Ik heb door mijn achternaam altijd gedacht dat mijn voorouders incontinent waren.

 
At woensdag, januari 24, 2007, Anonymous Anoniem said...

tijdstip van dood wil ik niet weten, maar mijn roots... volgens... zou ik van Cyprus afkomstig zijn... een magiër... ai... en ik zou een man geweeest zijn.
Wel leuk... stel je voor...

 
At donderdag, januari 25, 2007, Anonymous Anoniem said...

Nooit gedacht dat ik op een woensdag zou sterven. 24 juni 2043.
Hetgeen betekent dat ik voor de veiligheid maar een pakje sigaretten extra rook per dag, om dat spellement te ontregelen. Een woensdag, bijgod! Seconds left to live: 1,148,931,781.
En ik was een zangeres in Zuid-Amerika, omtrent het jaar 0.

Weet je, eigenlijk moet ik dat internet niet zo.

 
At donderdag, januari 25, 2007, Blogger Julia said...

Ik was geboren omstreeks 1250 als vrouw en was een scheikundige , gifmengster jaja en met mijn simpele wijsheid hielp ik de zwakkeren. Wanneer ik ga sterven kijk ik niet na hoor Bart , Stel je voor dat er volgende week uitkomt :)

 
At vrijdag, januari 26, 2007, Anonymous Anoniem said...

Ik was ooit zeeman en kok.
Misschien mag ik nu meedoen met Piet Piraat? :-)

Groetjes en prettig weekend

 
At zaterdag, januari 27, 2007, Blogger depolle said...

Dinsdag 8 Februari 2078.
Dan sterf ik dus op 92jarige leeftijd.
geloof ik geen bal van, ik sterf zoizo voor mijn 40e jaar.

 
At zondag, januari 28, 2007, Anonymous Anoniem said...

mooi, ik leef nog tot 2078, ik word er dus 94

en ik was een Chinees van het revolutionaire type in het jaar 700, leuk

 
At maandag, januari 29, 2007, Anonymous Anoniem said...

Mijn destiny wil ik helemaal niet weten. Die ontloop ik toch niet.
Mijn roots liggen in Schotland in 1475. Waarzegger enzo. Sterke wil en voor niemand bang.
Klopt.

 
At woensdag, januari 31, 2007, Blogger AnJoyMe said...

30 maart 2062... mwah, dan heb ik nog een paar jaartjes te gaan. Op dat moment zal ik 93 jaar oud zijn.

Gelukkig was ik in mijn vorige leven ook een vrouw, ergens in Saoedi Arabië rond 600. Mijn beroep was iets agrarisch... Maar ik was wel een revolutionair persoon... mogelijk een leider.

 
At maandag, februari 12, 2007, Blogger Sofie said...

Oei, blijkbaar zal ik één dag na mijn 60ste verjaardag het bijltje leggen. Dat is toch iets te vroeg naar mijn zin!

In mijn vorige ben ik rond 1800 geboren in New Guinea. Ik was een acteur, danseres, zangeres. Iets wat ik totaal niet kan geloven!

 

Een reactie posten

<< Home