vrijdag, augustus 31, 2007

Wereldblogdag

We hebben al een beetje van alles gehad: De dag van de buren (die in mineur eindigde voor buur André toen ie strontzat thuiskwam na het burenfeest én onthaald werd met een deegroller!), de dag van het schaap (waarbij Laloo - het schaap van de buren - niet welkom was omwille van zijn blauwe tong!) en zelfs De dag van de dag (maar dat was niet aan Jos besteed, die werkt namelijk altijd in de nachtploeg!)

Maar beste bloggers, vandaag is het onze dag.

Blog Day 2007

Dé dag waar je zonder schuldgevoel urenlang achter je computer mag kruipen én je gedachtenspinsels de wereld mag insturen.

Hoe ga je te werk? Simpel!
- Ga op zoek naar 5 links van leuke, gekke, interessante blogs.
- Laat deze 5 bloggers weten dat je hen gekozen hebt voor deze wereldblogdag!
-Vermeld een hyperlinkje naar deze blogs op je eigen blog met een kleine samenvatting
- Plaats natuurlijk ook een linkje naar :
http://www.blogday.org/

Cursief Huigje zou Cursief Huigje niet zijn - mocht hij niet een klein beetje afwijken van die regeltjes. Ik heb het voorbije anderhalf jaar zoveel mooie, toffe, interessante, onnozele, lachwekkende, verleidelijke blogjes ontdekt - dat het een onbegonnen werk is hier 5 blogs naar voor te schuiven.

Ik gebruik een ander criterium: ik heb immers gemerkt dat vandaag of morgen de 3.000ste reactie op een tekstje een feit zal zijn. Merci voor de dapperen, creatievelingen, ... die elk op hun manier reageerden op mijn geschrijf. Op deze wereldblogdag breng ik dan ook met graagte de top 5 van weblogs, waarvan de eigenaar meest reageerde op mijn geschrijf en gefotografeer tijdens de voorbije 1,5 jaar.

  1. Ik ontdekte Julia (en zij mij) ergens in juli 2006. Ik had nog nooit van scrappen gehoord, en eerlijk gezegd nu ruim een jaar later weet ik nog altijd niet goed hoe ik er zou moeten aan beginnen:)) Hoe dan ook, het was voor mij alvast een eer om plots vast te stellen dat één van mijn foto's door Julia gescrapt werd. Laat je dus verleiden om naar haar blog te surfen.
  2. Wanneer je een tijdje actief zijt in het blogleven, ontdek je vaak wat dezelfde blogs in het favorietenlijstje van mede-bloggers. De blog, die ik nog nergens anders op een lijstje gezien heb, is die van Dodos, een Griekse gast die heel kleurrijke, eenvoudige tekeningen maakt. Eén voor één kunstwerkjes.
  3. Maxentia ontdekte ik wat in dezelfde periode als Julia. Haar schrijfstijl, vaak met een gezonde portie humor en relativeringszin spreekt me erg aan. Vaak is er heel wat tijd tussen twee 'blogteksten' - maar telkens is het wachten ruimschoots de moeite waard!
  4. Eén van de mooiste fotoblogs is van de hand van Moi, een Amerikaanse fotografe. Haar foto's zijn meer dan de moeite waard om ontdekt te worden. Dus neem je tijd, want ondertussen staan er al een pak kunstwerkjes op die blog.
  5. Pierre Du Coin schrijft in zijn bloggersprofiel: 'Twee jaar geleden een kleine midlife-crisis toen ik dertig werd. Ondertussen heb ik mij verzoend met mijn dieper insnijdende fjorden en het feit dat ik niet meer in aanmerking kom voor jongerentarieven.' Meteen is zijn toon gezet voor een meer dan degelijke blog, waar ik graag regelmatig eens in rondkuier.

Merci ook voor allen die reageren én niet in bezit zijn van een eigen blog. (jawel, beste bloggers, ook dàt bestaat nog:)). En een eresaluut aan allen die trouw elke dag/week mijn belevenissen lezen - en waarvan ik weet dat ze nimmer een reactie achterlaten.

Labels: ,

15 Reacties

At vrijdag, augustus 31, 2007, Blogger pierre du coin said...

Dat er me aan denken, ik moet daar nog "drie jaar geleden werd ik dertig" van maken. *zucht*
Ondertussen heeft de kapster gezegd dat ik mijn haar kort moet houden en naar voor kammen. Dan schijnt dat wel mee te vallen van die fjorden...
Thanks voor de vermelding! Leuk idee van die comments top5

 
At vrijdag, augustus 31, 2007, Anonymous Anoniem said...

wat heb je dat leuk anders gedaan ! ik wil ook ! ik wil ook ! maar het is al zo laat en wereldblogdag is al bijna voorbij !!!
maar ik ga m'n best doen...

 
At vrijdag, augustus 31, 2007, Blogger Julia said...

Ah Bart , wat hartstikke leuk van je !!! En jij blijft de eerste bezoeker op mijn blogje die niet uit de scrapwereld kwam , wat zeg ik, je was echt één van de allereerste bezoekers op mijn blog en me altijd trouw gebleven en daar wil ik je toch heel hartelijk voor bedanken. Kus xxxx:)

 
At zaterdag, september 01, 2007, Anonymous Anoniem said...

Ah, een dag te laat! Het is reeds 1 september! Ligt het aan mij of kan het zijn dat daar maar weinig melding van gemaakt werd? Wereldblogdag...
Originele aanpak!

 
At zaterdag, september 01, 2007, Blogger Maurice said...

Ik ben ook te laat, maar je hebt gelukkig al link... :P

 
At zaterdag, september 01, 2007, Anonymous Anoniem said...

3000 reacties: proficiat!
Wereldblogdag is geheel aan me voorbijgegaan. Meer zelfs: ik weet pas sinds vandaag dat het gisteren te doen was...

 
At zaterdag, september 01, 2007, Anonymous Anoniem said...

hey
jij bent alvast een van de blogs
voor onze feestdagbloggers !
groetjes
Hilde
blauw.skynetblogs.be

 
At zaterdag, september 01, 2007, Anonymous Anoniem said...

Bij deze, het is dan wel al 1 september, maar vanaf nu zet ik je in mijn blogroll, is dat niet lief van mij? ;)

 
At zaterdag, september 01, 2007, Blogger Aukje said...

Had ik nu maar gisteren gekeken.
Is 31 augustus nu officieel als wereldblogdag in het leven geroepen?
Leuke post weer Bart.

 
At zaterdag, september 01, 2007, Blogger Maxentia de Beauvais said...

Dankjewel Bart! Wat jij niet weet is dat ik indertijd zowat je hele blog gelezen heb voor ik aan die van mij begon. Zoiets wilde ik ook. Ik blijf komen.

 
At zaterdag, september 01, 2007, Anonymous Anoniem said...

Oei oei, dat heb ik gemist! Nu ja, dan vier ik dat gewoon vandaag! :)

 
At zaterdag, september 01, 2007, Anonymous Anoniem said...

hoi

er gaat (bijna) geen dag voorbij zonder dat ik deze blog passeer.
eventjes ontspannen en me laten meeslepen daar de fantasie (of is het nu werkelijkheid)? :)
en natuurlijk is het ook leuk om af en toe eens een ideetjes voor een blog door te geven :)
doe zo verder!

 
At zaterdag, september 01, 2007, Blogger Pieter said...

hier ben je ook toegevoegd!

 
At zondag, september 02, 2007, Anonymous Anoniem said...

die dag heb ik dus gemist ;-)

 
At vrijdag, september 07, 2007, Blogger Ingelien said...

Nooit meer een dag dus zonder "dag"

 

Een reactie posten

<< Home