maandag, september 03, 2007

Tweeslachtig?!

Ik ben de war.
Meer nog, ik ben de kluts kwijt.
Alle zekerheden zijn het voorbije weekend als smeltende sneeuw in een té warme nazomer verdwenen.
Ik twijfel over mezelf.
Mijn leven lang was ik er van overtuigd een 100% pur sang mannelijk specimen te zijn.
Enfin, een man in hart en nieren.

Daardoor kwam de klap waarschijnlijk des te harder over.
De klap die veroorzaakt werd toen ik het voorbije weekend surfte op het wereldwijde web.
Ik kreeg het warm en koud van binnen toen ik terechtkwam bij collega-blogger Maurice, een 40 jarige Amsterdamse blogger.

Want wat zag mijn lodderig oog op zaterdagochtend?
Cursief Huigje had een plaatsje veroverd in de blogroll van Maurice.
"Da's toch goed nieuws' hoor ik menig blogger nu denken.
Ja en neen.
Maurice maakt namelijk in zijn blogroll een onderscheid tussen 'vrouwen die typen' en 'mannen die typen'.
Welnu, Cursief Huigje belandde in de eerste categorie.

Een dag en een nacht later zal Maurice wellicht zelf aan het twijfelen geraakt zijn over 'wie Cursief Huigje' nu eigenlijk is.
Daarom besliste hij dan maar op zondag om Cursief Huigje ook te plaatsen bij
'mannen die typen'.

Met dit 'tweeslachtig gevoel' ben ik vanmorgen de nieuwe werkweek ingestapt.
Als dat maar goed komt!:)

PS Maurice, gelieve niet meteen je blogroll aan te passen aub. Anders snapt geen kat (zelfs geen man en ook geen vrouw) deze tekst! En bedankt om me op te nemen in je blogroll. En bedankt voor de inspiratie die het gaf om deze tekst vandaag te schrijven:))



Ik vraag me nu wel af: bestaat er zoiets als een vrouwelijke schrijfstijl, als een mannelijke schrijfstijl?Wie weet het antwoord?

Labels:

19 Reacties

At maandag, september 03, 2007, Anonymous Anoniem said...

een vrouwelijke nonkel? tzou eens wat anders zijn in de familie :)
maar misschien heb je zelf een stukje de twijfel veroorzaakt (=> want wie is nu 'cursief huigje' op de foto in 'Lazy sunday afternoon'):)

 
At maandag, september 03, 2007, Anonymous Anoniem said...

Ik zou het op het eerste gezicht ook niet weten hoor. Pas in je profiel zie je dat je mannelijk bent. Tjah en als je wat meer op dit blog leest kom je er ook achter... ;-)

 
At dinsdag, september 04, 2007, Blogger Unknown said...

Met een halve rok en een halve broek je jezelf misschien wel beter, maar ik veronderstel dat het een beetje moeilijk stappen zal zijn.

 
At dinsdag, september 04, 2007, Anonymous Anoniem said...

jahaaa en ìk heb 'm erop gewezen, want ik herkende je wel als man hoor hahaha

 
At dinsdag, september 04, 2007, Blogger Blue said...

Tot nu toe had ik geen twijfels.... maar nu natuurlijk.. :-)

 
At dinsdag, september 04, 2007, Anonymous Anoniem said...

Nou, zo vreemd vind ik het eigenlijk niet. Ik heb ook even gedacht dat ik hier met een vrouwelijke blogger te maken had ;-). Je naam en toch een klein beetje de schrijfstijl. Maar al snel werd je bij bij helemaal man hoor.

 
At dinsdag, september 04, 2007, Blogger Pieter said...

Ik had het ook eerst verkeerd op.

 
At dinsdag, september 04, 2007, Anonymous Anoniem said...

Ik had bij een schuine huig ook niet meteen aan een man gedacht. ook net aan een vrouw trouwens ( :

 
At dinsdag, september 04, 2007, Blogger Maurice said...

BLOOS...Tja.. Wat voor een excuus kan ik verzinnen. Ik las gewoon wat stukken van je en zag blijkbaar ook jouw vrouwlijke kant. Ik kan me het moment ook niet meer herinneren dat ik besloot je tussen gezellige vrouwen te plaatsen.

Natuurlijk heb ik het good aangepast..(hoop ik)

 
At dinsdag, september 04, 2007, Blogger Maurice said...

En antwoordt op jouw vraag...Ja & Nee...

 
At dinsdag, september 04, 2007, Anonymous Anoniem said...

Gewoon even op je profiel klikken, was voor mij voldoende om te weten dat ik met een manneke te doen had. :-)

 
At dinsdag, september 04, 2007, Anonymous Anoniem said...

mihihihi ;)
Zolang mensen je maar in het echt niet aanzien voor een vrouw is het toch niet zo erg hé? ;)

 
At dinsdag, september 04, 2007, Anonymous Anoniem said...

Misschien 'Hermafrodieten die typen'?

 
At dinsdag, september 04, 2007, Anonymous Anoniem said...

Heb al meer plezier beleefd aan het lezen van al de commentaren, dan aan het schrijven van het blogje.
@ Maurice: geen excuus nodig! 4t Was geweldig om inspiratie op jouw toffe blog te vinden!

 
At dinsdag, september 04, 2007, Anonymous Anoniem said...

Ik heb er nooit aan getwijfeld dat Huigje een echte en hopelijk 'nieuwe' man is! ;)
Dat was makkelijk te checken zoals Menck hierboven vermeldde...
Doe gerust zo voort! En twijfel niet meer...

 
At dinsdag, september 04, 2007, Anonymous Anoniem said...

Misschien moet je er "cursieve huig" van maken. Alhoewel, dat lelletje is echt heel klein.

 
At woensdag, september 05, 2007, Anonymous Anoniem said...

Ik denk dat er wel verschil zit tussen weblogs van vrouwen en mannen. Zowel qua schrijfstijl als qua onderwerpen.
Maar ja, je hebt altijd twijfel gevallen natuurlijk. :-)

 
At woensdag, september 05, 2007, Anonymous Anoniem said...

Ik twijfelde toch ook.

 
At woensdag, september 05, 2007, Blogger Aukje said...

Na alles eens goed gelezen te hebben begin ik toch nu toch wel een beetje te twijfelen:)

 

Een reactie posten

<< Home