zaterdag, augustus 02, 2008

Maakt Tourwinnaar brokken bij de studenten?

Ik vrees dat de voorbije Tour de France slachtoffers zal maken bij de studenten, die straks een tweede zittijd moeten doen.
Meer bepaald de studenten 'Bachelor/Master in de Wijsbegeerte' zitten in de gevarenzone en zullen bijzonder attent moeten zijn.
Cursief Huigje had immers deze week een vertrouwelijk gesprek met een professor. Na enkele glaasjes rode wijn was de prof al wat loslippiger geworden. Zo liet hij zich ontvallen dat hij in de herexamens voor zijn studenten een 'val' zal opzetten.

Wat is zijn plan?
Om de studenten op hun gemak te stellen, zal hij bij het begin van de mondelinge proef een losse babbel slaan over van alles en nog wat. Ondermeer over de voorbije Ronde van Frankrijk.
En meteen daarna zal hij zijn eerste examenvraag stellen aan die studenten die met hun hoofd nog bij de gele, groene of witte truiwinnaar zit.
"Wie is de vader van het existentialisme?"
Wedden dat er studenten zullen bijzijn, die als antwoord zullen geven:Sastre?

Enfin, bij deze zijn de filosofiestudenten verwittigd!

Trouwens beste blogger, heb jij ooit examenblunders begaan? Laat ze me weten.

Labels:

9 Reacties

At zaterdag, augustus 02, 2008, Blogger Elsje said...

Wat een vuillak! Goed dat je hier zijn snode plannen onthult. Dat zal 'm leren ;-)

 
At zaterdag, augustus 02, 2008, Anonymous Anoniem said...

:))) de snoodaard!!

 
At zondag, augustus 03, 2008, Blogger Ingelien said...

Ik zie het voor me;)))

 
At maandag, augustus 04, 2008, Anonymous Anoniem said...

Wat ben ik blij dat ik geen filosofie studeer! :-)

 
At dinsdag, augustus 05, 2008, Blogger pierre du coin said...

Ik moest ooit een mondeling examen doen aan den unief de maandag na de europese verkiezingen. Mijn prof was politiek actief en stond op de lijst. Hij had echter een barslechte score gehaald. Het enige kostuum dat ik toen had was blauwe vest en blauw hemd met gele das. Toen ik binnenkwam merkte hij cynisch op "ha, ge zijt nog in thema". Examen viel gelukkig nog mee...

 
At donderdag, augustus 07, 2008, Anonymous Anoniem said...

hihi! cunning! nuja, die mondelinge examens moeten toch saai zijn voor die proffen... zo hebben ze ook nog hun plezierke...

 
At donderdag, augustus 07, 2008, Anonymous Anoniem said...

Ja, haha... ik herinner me nog haarfijn hoe ik in 1987 bij het mondeling Engels de dichter John Donne verwarde met Don Johnson... bij mij op dat moment toch nóg iets meer populair..

Over Sartre heb ik het bij Frans later ook nog gehad. Gelukkig deed-ie toen nog niet mee aan de Tour ;-)

 
At zaterdag, augustus 09, 2008, Anonymous Anoniem said...

hoppe hoppe hoppe, als het groen is moet je ...
Een vereenvoudigde versie van het snode plan van de prof?

 
At zaterdag, augustus 09, 2008, Anonymous Anoniem said...

Excistentia watte? Ge kunt niet p..... met een s..... ? Dat is de samenvatting van existentialisme of is dat nu naturalisme?

 

Een reactie posten

<< Home