dinsdag, mei 13, 2008

Klant is koning (2)

Belofte maakt schuld. Dus hier het vervolg van dit.

Een Eekse bakker had dus de ban gebroken door aan zijn klanten niet meer een volledig brood te verkopen, maar ook 'sneetjes'.


Omer (39), een kleine zelfstandige nachtwinkeluitbater aan de Rubenslaan, ziet de toekomst dan ook zwart in. Als volksmens in een multiculturele volksbuurt staat hij versteld van wat er vandaag allemaal bij hem besteld is geworden.

Mag ik aub zes centiliter melk?
Ik wil pagina 6 en pagina 12 van de zondagskrant.
Graag één sigaret.
Wil je één glas bordeaux inpakken?
Ik heb geen geld genoeg voor een volledig pak, dus kan je me zes chips geven.

Het hek is hoe dan ook van de dam.

Als de klanten van huis zijn, dansen de zelfstandigen naar hun pijpen.
Er is blijkbaar geen weg terug.

En waar zal dat eindigen?

Misschien kan ik binnenkort de bus nemen om honderdvijftig meter verder naar de winkel te gaan?

Of kan ik een deeltje van de Dikke Vandale in huis halen, bijvoorbeeld alle woorden die beginnen met een D?
Dimitri Verhulst kan overwegen om één woord per dag te schrijven.
En op vraag van de muziekminnende klant zal muziek legaal gedownload kunnen worden per muzieknoot. Wedden dat de
'la' sterk in trek zal zijn.

Misschien krijgt Jean-Marie Leblanc ook last van egoïstische trekken én lanceert hij een Ronde van Frankrijk die tussenstops heeft in België, Duitsland, Zwisterland, Bagdad, Peking en Parijs.
Het is dan maar te hopen dat ook de renners egoïstische zakken zijn geworden die het na één etappe voor bekeken houden.

Labels:

6 Reacties

At dinsdag, mei 13, 2008, Blogger Elsje said...

en toch denk ik dat de 're' meer herhalingskracht in zich heeft en derhalve populairder zal zijn.

en ik vind daarnaast één sigaret bestellen al vrij heftig. één trekje is denk ik realistischer, net als een slokje koffie of alleen een hapje van de schuimkraag van een biertje.

tot slot denk ik aan het bestellen van slechts de kop van een krantenartikel.

ja, dat is echt de toekomst.

;o)

 
At woensdag, mei 14, 2008, Anonymous Anoniem said...

Ik denk dat ik dan bij m'n baas afspraken maak om 1 uur per dag te werken. En bij het tanken van de auto een paar druppels afreken.
Maar hopelijk worden er geen vliegtuigen met 1 vleugel afgeleverd ofzo.

 
At vrijdag, mei 16, 2008, Anonymous Anoniem said...

Aaah...maar dat is toch mooi...ik dacht laatst weer aan Antwerpen, toen ik op Vlieland in de winkel stond en eigenlijk maar vier plakjes kaas wilde hebben (want in de warmte zonder koelkast in de tent...).

Ik herinner me een fantastische zaak dus in Antwerpen, waar ik slechts twee of drie plakjes cervelaat kon bestellen. Heel praktisch! Die paar sneetje brood: zeer complementair ;-) !

 
At vrijdag, mei 16, 2008, Blogger Julia said...

Een gat in de markt ! :)

 
At zaterdag, mei 17, 2008, Anonymous Anoniem said...

mihihi.

 
At zaterdag, mei 17, 2008, Anonymous Anoniem said...

mihihi.

 

Een reactie posten

<< Home